Kas ir SEO? Īsi sakot, tā ir meklēšanas programmu optimizācija. Turklāt šāda koncepcija slēpj pārdomātu mājas lapas darbības progresa sasniegšanu un vēl tās popularizēšanu, lai sasniegtu vienu no pirmajām pozīcijām meklēšanas programmas rezultātos. Seo optimizācija var būt izskaidrota citādā variantā, proti, datu plūsmas kanālu piesaistīšanu lapai vai savdabīgu rīku, kā ietekmēt meklēsanas robotus, priekš tam, lai sasniegtu pirmo vietu meklēšanā. Parādās jautājums, kādēļ ir tik ļoti būtiski būt meklēšanas rezultātu augšējās vietās. Tieši šo varētu paskaidrot ar meklētājprogrammu statistiku jeb meklēšanas vārdu ievadīšanu, kas tad atspoguļo cilvēku vēlmi kaut ko iegādāties. Tieši no kopējā datu daudzuma deviņdesmit pieci procenti ietilpst meklēšanas rezultātu pirmajā lappusē, bet tikai no 60% līdz pat 80% – pirmajā līdz trešajā lpp. Ikkatrs biznesmens vēlēsies piesaistīs šādu interesi savai firmai (brendam, precēm), tāpēc būs būtiski likt klāt visus spēkus, priekš tam, lai iekļūtu meklēšanas rezultātu pirmajās vietās.
Uzzini vairāk – http://epadomi.lv/kas_vertigs/bizness/25112020-vai_seo_optimizacija_ir_joma_kura_verts_i
Interesantā seo vēsture un arī attīstība
Cenšoties meklēt, kā uzsāka darboties digitālais mārketings un mājas lapas optimizācija, var atzīmēt, kad tā pamazām pārveidojās no neprasmīga ieroča jau par augstu tehnoloģiju instrumentu. Attīstības laikā seo optimizācija jau ir pārdzīvojusi šādus galvenos etapus:
• līdz pat 1998. gadam – sākumposms. Tad vietne bija popularizēta, izmantojot surogātpasta atslēgas. Mūsu laikmetā, redzot modernas mārketinga tehnikas, šī tehnika izskatās “netīra” jo pārpilna ar spama vēstulēm;
• 1998.-2009. sākās PageRank periods. Google meklētājs bija ieviesis šo darbības algoritmu, mēģinot noteikt vietnes pozīciju, balstoties uz to linku skaitu, kas eksistē uz doto lapu internetā;
• Kopš 2009. gada seo optimizācija ir prasījusi ievērojami lielāku uzmanību. Meklētājprogrammas piesaka karu saitēm un ievieš rangu faktorus. Ar šo brīdi vajadzīga kvalitatīva satura un pārdomātas mājaslapas struktūras izstrāde, līdz ar to kvalitatīva mājas lapas optimizācija uzsāka aizņemt daudz laika kā arī līdzekļu;
• Un jau 2016.g. bija gads, kad vadošās meklēšanas programmas uzsāka ieviest algoritmu ranga paketi. Online vides pārziņiem beidzot palika saprotams, ka viņiem nepārtraukti jānosaka, kuri atslēgas vārdi ir atbilstošākie, jāpārvērš vietne ērtāka lietotājam, jāaizpilda to ar augstas kvalitātes kontentu, japiestrādā pie koda optimizācijas un noformējuma uzlabošanas.
Lielais pārveidojumu ātrums SEO sniedz iespēju secināt, ka būtu vajadzīgs izsekot pašām jaunākajām ziņām meklēšanas programmu izplatīšanas jomā, tādējādi mājas lapu izstrāde tika pilnīgi jaunā līmenī. Tikai tādā veidā var rēķināties ar augstu reklāmas efektivitāti.
Kādi tad seo pakalpojumi būs piemēroti?
Brīdī, kad Jūs meklējat kādu tieši, kam varētu būt iespējams uzticēt Jūsu mājas lapas optimizācija un reklamēšana, pats svarīgākais būtu ielāgot, kad šis darbs ir jāveic labai darbinieku komandai vai arī speciālistam. Pastāv daudzi varianti, kādā veidā tos atrast un tad nodibināt sadarbību. Daži cilvēki uzskata, ka atsevišķs seo speciālists varētu strādāt pie viņa uzņēmumā, taču to visbiežāk izvēlas tieši tie vadītāji, kuri diezgan šauri domā un neredz kopējo bildi par darbību, un arī tā īsti nesaprot, kas ir seo un digitālais mārketings. Šajā gadījumā galvenais arguments ir tāds, kad pilna laika seo speciālists darbosies tikai pie šī viena darba devēja projektiem. Bet šādam lēmumam ir vairākas ne pārāk pozitīvas sekas – tāda tipa profesionālis ievērojami daudz maksā, kā arī tam ir jānodrošina atvaļinājums un prēmijas izmaksas. Protams, lielai kompānijai ir ienesīgi, ja tā sastāvā darbojas savdabīga mārketinga aģentūra ar tādiem speciālistiem. Tajā pat brīdī citiem labāk ir meklēt, kāda tad mārketinga aģentūra būs tiešām atbilstoša to budžeta plānam un mērķim. Šajā gadījumā darbinieka pienākumos būs tieši pilnīgs seo audits un stratēģija, pēc kā būs realizēta pilnveidošana un, ja nepieciešams – mājas lapu izstrāde. Droši var arī mēģināt uzzināt, cik ļoti ienesīga ir google reklāma un pelnīt vēl ar dazdiem citiem variantiem.